lauantai 18. joulukuuta 2010

Joulukukkien hoito-ohjeita...

Mitä olisikaan joulu ilman kukkia.
Ja kukathan pärjäävät paremmin,
kun niitä hoitaa oikein.

Tässä on minusta hyvä muistilista
joulunajan kukkien hoitoon
yksinkertaisesti ja selkeästi
-
linkki hoito-ohjesivulle:


Itse sain jo rungollisen joulutähden
pudottamaan osan lehdistä,
 todennäköisesti liian huonon
pakkaamisen vuoksi
eli
sai kylmää
 ja sen lisäksi
 sijoitin sen liian
vetoisaan paikkaan.

Värikästä ja loisteliasta
Joulunaikaa
kera kukkien!

9 kommenttia:

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

niin kauniita kukkia.... odotin niitä hoito-ohjeita..:):)

päivi kirjoitti...

kukat ovat kauniita varsinkin keskellä talvea!
minulle ne tuovat joulun ,
valkoisenakin:)
tein juuri kimpun tulppaaneista ja metsän vihreistä, floristin taidot olen oppinut työn parissa vuosia sitten.
leppoisaa viikonloppua<3

lämmöllä
Päivi

Mia kirjoitti...

Kiitos hoito-ohjelinkistä!
Mukavaa viikonloppua! :)

Sarppu kirjoitti...

Ihana valkoinen Amaryllis, olisin halunnut kaupasta joulutähden, mutta koska olin kävellen, en uskaltanut ostaa, olisi takuulla matkalla jäätynyt, niin herkkä se on, pitää autolla hakea, ostinkin sitten jouluruusun, joka on myös tosi kaunis :)

Sirkka kirjoitti...

Tulin tänne varta vasten kiittämään niin minun puolestani kuin kaikkien muidenkin..kuinka kauniit sanat annat meille, kiitos!
Kiitos myös kukkien hoito ohjeista niistä on iloa!
Näin on joulutähtönen on hyvin kylmän arka toisin kuin jouluruusu..minulla kukkii hangen alla...ja kotonakin nöyrästi minua kiittää, kun lämpimään otin... kuin myös minä kiitän kaikkia kukkijoita!

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos, kukkien hoitovinkkejä kaivattiinkin! Minä jo yhden jouluruusun tapoin tälle joulua.. Nyt on työn alla joulutähti :D

Rantakallion rouva kirjoitti...

Kiitos linkistä, tää sai jo hyasintit kasvamaan tosi korkeiksi ja kaatumaan.. Yksi taisi jo kuivuakin.. Käynpä lukaisemassa hoito-ohjeet ja lähden reippaasti uudelleen kukkaostoksille ;)

Anonyymi kirjoitti...

Nice and romantic photos!!!
Kisses.

kristina kirjoitti...

Kukkien hoito-ohjeet tulevat niin tarpeeseen:) Amaryllis on minunkin ehdoton lempijoulukukka. Mukavaa joulunalusviikkoa!